The
Creative
Corner.

Kontakta Oss

Skriv, ring eller kom förbi på en kaffe.

Kontakta oss gärna, vi återkommer inom kort!
Adress

Hela världen är vårt kontor.

Kontakt

info@thecreativecorner.s

följ oss

FAQ

WordPress är världens mest använda publiceringssystem som ger kraft åt över 33 % av internets webbplatser.

 

WordPress kan man starta ett projekt med en hemside-mall, ett så kallat ”tema”, som redan har vissa funktioner och strukturer förprogrammerade. Det är vanligt att man bygger temat själv från grunden, men man kan också använda ett färdigt WordPress-tema. Man skräddarsyr sedan temat till en unik hemsida med sin egen kodning och webbdesign. I WordPress används ofta plugins som man kan modifiera för att det skall fungera optimalt för just den hemsidan man bygger.

Användarvänlighet

WordPress är ett av de enklaste publiceringssystemen att lära sig – även för den som är ny på hemsidor. Om du beställer en hemsida av en webbyrå kan du sedan enkelt göra enklare ändringar, som till exempel att ändra en rubrik eller ladda upp en ny bild.

 

Sökmotorvänlighet

WordPress är mycket omtyckt av sökmotorer såsom Google. Som ett resultat är detta CMS med andra ord är ett bra val om man vill hamna högt upp i sökresultaten.

 

Onlineförsäljning

WordPress och WooCommerce kommer från samma utvecklare och fungerar därför optimalt tillsammans. WooCommerce är den smidigaste och mest populära plattformen för webbutiker i världen just nu. Läs mer om WooCommerce längre ner bland svaren.

WordPress är en perfekt plattform för den som börjar smått men har planer på att expandera i framtiden, men även för den som redan är stor. Många globala företag driver sina hemsidor med hjälp av WordPress.

SEO är en akronym för Search Engine Optimization – med andra ord sökmotoroptimering på Svenska. SEO innebär att optimera hemsidans struktur och innehåll för att det skall vara lätt för sökmotorer såsom Google att hitta hemsidan och förstå vad den handlar om. Google visar sedan hemsidan för den som söker efter något som relaterar till det Googles algoritmer har uppfattat att hemsidan handlar om. Uppfattningen avgörs av hur hemsidan är byggd, hemsidans innehåll, trafik, kopplingar till social media och vilka som länkar till hemsidan.

 

Exempel: nämner man “bildäck” och “Göteborg” i hemsidans texter några gånger är det mycket större chans att den dyker upp på Google när någon söker efter “bildäck Göteborg” än om man inte skulle nämna just de orden på hemsidan.

Framför allt för att driva organisk riktad trafik till sin hemsida. Det vill säga att man driver trafik till hemsidan utan att behöva betala någon annonskostnad. Sammanfattningsvis är riktad trafik dessutom värdefull eftersom dem som söker på “bildäck Göteborg” först och främst är ute efter att köpa just bildäck i Göteborg. Som ett resultat innebär detta att potentiella kunder når ditt företags hemsida i samma stund de är redo att köpa dina produkter eller tjänster.

Vi är en digital verksamhet med hela världens som vår arbetsplats. Det innebär att vi via videomöten kan arbeta med kunder världen över, oavsett var ni befinner er.

 

Men givetvis älskar att träffa våra kunder, så hör gärna av dig om vi ska ta en kaffe!